FAQ Deelnemer

Om  u zo snel mogelijk te kunnen helpen proberen we op deze pagina antwoord te geven op veelgestelde vragen voor u als (toekomstig) deelnemer aan onze website.

Staat uw vraag hier niet tussen of wordt uw vraag onvoldoende beantwoord, schroom dan niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier.

Voor toekomstig deelnemers

Wat houdt vrijblijvende deelname in?
Deelname aan ons systeem is vrijblijvend. Dit betekent dat u op ieder moment de samenwerking kunt beëindigen. Bestaande boekingen worden in dit geval uiteraard nog uitgevoerd. Vrijblijvende deelname betekent daarnaast ook dat wij als boekingssite op ieder moment de samenwerking kunnen beëindigen. 

Mijn b&b is gevestigd in een land of plaats die nog niet in het zoeksysteem staat, kan ik toch deelnemen?
Ja, ook wanneer uw b&b in een land of plaats gevestigd is dat nog niet in ons zoeksysteem staat kunt u deelnemen. U wordt verzocht om ons een bericht te sturen met het verzoek uw land (en regio en plaats) toe te voegen aan het systeem. U kunt zich alvast aanmelden via ons aanmeldformulier. Wij overwegen of we uw land aan ons systeem zullen toevoegen.

Is het invoeren van beschikbaarheid lastig?
Nee, we bieden een heel simpel systeem om snel beschikbaarheid bij te werken. We vragen u als deelnemer wel om regelmatig beschikbaarheid in te voeren in ons systeem. U kunt ook een handleiding downloaden voor het gedetailleerd bijwerken van uw beschikbaarheid. Wanneer u deze print en een aantal keren de beschikbaarheid invoert, leert de ervaring dat het steeds eenvoudiger wordt.

Is het mogelijk uw beschikbaarheidssysteem te koppelen aan andere systemen?
Op dit moment is het nog niet mogelijk de beschikbaarheid van uw accommodatie te koppelen aan andere systemen zoals die Smarthotel of Weekendhotel. We bekijken de mogelijkheid dit in de toekomst te realiseren, maar vooralsnog wordt beschikbaarheid via ons eigen systeem ingevoerd.

Voor reeds deelnemende accommodatiehouders

Ik kan niet inloggen, hoe kan dit?
Als u niet kunt inloggen raden wij u aan de e-mail 'Uw aanmelding op bedandbreakfastboeken.nl' in uw mailbox op te zoeken. U vind hier het e-mailadres en het wachtwoord, waarmee u zich geregistreerd heeft. In de meeste gevallen is dit niet gewijzigd. Let erop, dat wanneer u inloggegevens kopieert vanuit de mail, geen spaties worden meegekopieerd. Ons systeem ziet de spatie als een leesteken in het wachtwoord. Werkt het niet, dan kunt uw wachtwoord ook wijzigen via 'wachtwoord vergeten'.

Ik heb wijzigingen doorgegeven via het loginsysteem. Hoe kan het dat deze wijzigingen niet worden weergegeven?
Wijzigingen (kamers, prijzen, beschikbaarheid, foto's, teksten) worden normaliter correct doorgevoerd via ons systeem. We vragen u uw browserinstellingen te wijzigen, zodat uw browser (zoals internetexplorer of firefox) geen oude pagina's meer toont. In de volgende vraag leest u hoe dit werkt in via Internetexplorer. Andere browsers bieden veelal herkenbare alternatieven voor de beschreven uit te voeren handelingen.

Hoe kan ik mijn browserinstellingen wijzigen?

U start internetexplorer op.
U klikt op 'Extra' (Waarschijnlijk rechtsboven in beeld)
U klikt op 'Internetopties'
U kijkt bij 'geschiedenis' of 'browsegeschiedenis'.
U klikt op 'verwijderen'
U vinkt alle vakjes aan. Tenzij u bijv. wachtwoorden wilt laten onthouden.
U klikt nogmaals op verwijderen.

Rechts naast 'Verwijderen' staat ook 'instellingen'.
Hier kunt u kiezen hoe vaak er op nieuwe pagina's moet worden gecontroleerd.
Daaronder moet het vakje 'Elke keer als ik de webpagina bezoek' aangevinkt worden,
en vervolgens sluit u af door op 'OK' te klikken.

Is het invoeren van beschikbaarheid lastig?
We vragen u  als deelnemer regelmatig beschikbaarheid in te voeren in ons systeem. U kunt hiervoor bij ons een handleiding aanvragen. Wanneer u deze print en een aantal keren de beschikbaarheid invoert, leert de ervaring dat het steeds eenvoudiger wordt.

Hoe kan ik aan de linkvoorwaarde voldoen?
Uw pagina staat klaar ter goedkeuring en u dient nog een link te plaatsen, zodat we uw pagina kunnen publiceren. Dit doet u op onderstaande manieren.

A. Plaats onze website op uw homepage of linkpagina de url:
http://www.bedandbreakfastboeken.nl


B. U kunt ook de url van uw regio/provincie plaatsen, bv:
http://www.bedandbreakfastboeken.nl/nederland/groningen
http://www.bedandbreakfastboeken.nl/nederland/friesland

http://www.bedandbreakfastboeken.nl/nederland/drenthe

C. U kunt ook een banner plaatsen. Gebruik hiervoor onderstaande code:
http://www.bedandbreakfastboeken.nl/" target="_blank">

http://www.bedandbreakfastboeken.nl/upload/Image/bblogo.jpg" alt=" " width="350" height="45" />

 

 D. Hoger in Google?
Plaats op de voorpagina van uw website een leuke zin met tekstlinks naar de url van:

1) uw eigen presentatiepagina op onze website, 2) de pagina van uw regio/provincie op onze website, 3) de pagina van uw plaats op onze website en 4) de pagina van Nederland op onze website.

Het resultaat is een natuurlijke zin die goed door zoekmachines wordt geïndexeerd
Uw presentatiepagina en eigen website zal beter gevonden worden.